Suwnica Smitha – czy warto na niej trenować?

Ostatnimi czasy na siłowniach można znaleźć o wiele więcej maszyn, aniżeli było to w latach poprzednich. Wracając do legendarnych lat, gdy swoje największe sukcesy w kulturystyce osiągał Arnold Schwarzenegger, na siłowniach znajdowały się głównie wolne ciężary. Jednak wraz z biegiem czasu taki trend ulega coraz większej zmianie. Nowinki technologiczne z dziedziny anatomii, treningu oraz sprzętu kulturystycznego sprawiają, że maszyny, jak chociażby suwnica Smitha, są świetnym narzędziem do modelowania sylwetki.

Trening kulturystyczny kiedyś a obecnie

W latach 70-tych,80-tych czy też 90-tych kulturyści oraz zawodnicy trenujący siłowo skupiali się na podstawowych ćwiczeniach wykonywanych ze sztangą. Były to przysiady, wyciskania czy też martwy ciąg. Jeśli chodzi o izolacje poszczególnych mięśni, to najczęściej stosowało się do tego po prostu hantle. Obecnie zawodnicy mogą pozwolić sobie na zdecydowanie bardziej urozmaicone treningu, a suwnica Smitha jest idealnym narzędziem, z którego na ten moment korzystają najlepsi kulturyści na świecie.

Można z pełnym przekonaniem powiedzieć, że gdyby zawodnicy z poprzednich lat mieli dostęp do takiego sprzętu treningowego jak chociażby suwnica Smitha, to ich treningi również z pewnością wyglądałyby zupełnie inaczej. Maszyny na siłowni są na tyle dobre, że można na nich wykonywać przeróżne ćwiczenia, a obciążenie całego organizmu jest stosunkowo mniejsze w porównaniu do treningów na wolnych ciężarach. Takim oto sposobem zawodnicy mogą odpowiednio ciężko przetrenować mięsień, nie męcząc jednocześnie w tak dużym stopniu całego organizmu.

Suwnica Smitha – luksus obecnych czasów

Wdrożenie ćwiczeń na suwnicy Smitha do planu treningowego może okazać się świetnym pomysłem, szczególnie jeśli ktoś do tej pory nie stosował ćwiczeń na maszynach. Wysoka ilość powtórzeń wykonana na przeróżne partie za pomocą maszyny sprawia, że krew będzie szybciej przepływała do naszych mięśni, dzięki czemu łatwo możemy uzyskać efekt tzw. pompy treningowej. Jakie partie można przetrenować za pomocą maszyn na siłowni? Mogą to być przykładowo m.in.:

  • nogi,
  • klatka piersiowa,
  • plecy,
  • barki,
  • biceps,
  • triceps,
  • oraz pomniejsze mięśnie w ciele.

Jak widać, powyżej zostały wymienione praktycznie wszystkie partie mięśniowe, na których najbardziej zależy nam podczas wykonywania treningów na siłowni. Przy odpowiednio ułożonym planie treningowym, gdzie będzie wyznaczona odpowiednia ilość treningów w tygodniu, a następnie ilość serii oraz powtórzeń na poszczególnej jednostce treningowej, można uzyskać naprawdę imponujące rezultaty.

Ludzie zdjęcie utworzone przez Racool_studio - pl.freepik.com

Ada

Back to top